۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

راه اندازی آسان ماهواره یوتلست W2 برای آماتورها برای دریافت بی بی سی فارسی +عکس

صفحه ی دیش رو مثل صفحه ی یک ساعت در نظر بگیرید که دارای اعداد و ارقامیست که زمانهای مختلف رو نشون میده. ابتدا در مرکز این ساعت یعنی نقطه ی میانی این دایره میتونید ماهواره ی هاتبرد رو قرار بدید و اول اون تنظیم کنین تا وقتی که ضعیفترین شبکه رو هم بدون مشکل بتونین ببینین.
برای راه اندازی ماهواره ی یوتلست دبلیو 2 کافیه که عدد یک رو روی ساعت در نظر بگیرید.و ال ان بی خودتونو اونجا باید تنظیم کنین. اما برای تنظیم دقیق ماهواره ابتدا از روی دستگاه اونو بذارید روی ماهواره ی یوتلست دبلیو2 تا آماده بشه که بمحض تنظیم دقیق دیش بتونین تصویر رو ببینین.ضمناً این ماهواره 3 یا 4 کانال فارسی رو بیشتر نمیگیره که یکیش بی بی سی فارسیه.
برای تنظیم دقیق لبه بیرونی ال ان بی هاتبرد رو با لبه ال ان بی یوتلست دبلیو 2 با فاصله 5/5 سانتی متر از هم دیگه تنظیم کنین و اینقدر ال ان بی یوتلست رو تکون بدین تا تصویر ظاهر بشه یعنی از ال ان بی هاتبرد تا ال ان بی یوتلست دبلیو 2 2 تا ال ان بی فاصله بذارین و برین به سمت عدد 1 روی صفحه ی ساعت و دقیقاً در یک راستا با هاتبرد باید تنظیمش کنین و تنها کاری که میکنین جابجا کردن ال ان بی دبلیو 2 هست تا میزون بشه.
یه روش دیگه هم اینه که بجای 5/5 سانتی متر از لبه های دو تا ال ان بی میتونین فاصله ها رو 5/12 در نظر بگیرین ولی با این تفاوت که از مرکز هر دو ال ان بی این محاسبه رو در نظر بگیرین.
پس به ترتیب:
1. هاتبرد رو تنظیم کنین تا تصویر بدون مشکلی داشته باشین
2.از روبروی دیش که نگاه کنین عدد 1 رو مثل صفحه ی ساعت در نظر بگیرین
3.از روی دستگاه ، ماهواره ی یوتلست دبلیو 2 رو تنظیم کنین تا آماده بشه برای دیدن تصویر کانال
4.ال ان بی دوم رو روی ساعت 1 و به فاصله ی 5/5 سانتیمتر از ال ان بی هاتبرد قرار بدین(با قیچی) البته لب به لب ال ان بی ها رو در نظر بگیرین تا این عدد بدست بیاد
5. یا اینکه بجای 5/5 سانتی متر فاصله ی لب به لب ال ان بی ها، میتونین به اندازه ی دو تا ال ان بی از ال ان بی هاتبرد برین به سمت عدد1 روی همون صفحه ی ساعت فرضی که گفتم
6. کم کم با ال ان بی ور برین میتونین خیلی راحت با کیفیت تا 60 درصد 3-4 کانال رو براحتی بگیرین.
عکس رو هم گذاشتم اینجا که میتونین ببینین.

۱ نظر: